5 mei: Moab - Torrey

De route van vandaag:

Grotere kaart weergeven

Vandaag zijn we wat rustiger aan begonnen. We hebben alles weer ingepakt en het huis wat opgeruimd. Jammer dat we deze plek alweer moeten verlaten, het was een super vakantiehuis! Rond 9:30 zijn we uit Moab vertrokken om richting Torrey te rijden. De route van vandaag is weer erg mooi en afwisselend. Vlak voor Hanksville gaan we rechtsaf naar Goblin Valley SP. In dit park staan allerlei vreemdsoortige figuren van hard zand/steen die lijken op ‘goblins’, vandaar de naam. We betalen bij de ingang het entreegeld van $7 en rijden dan verder naar de parkeerplaats. Vanaf de picknickplek bij de parkeerplaats hebben we een fantastisch uitzicht over alle ‘goblins’! Jerry, ik en de kinderen gaan meteen naar beneden om tussen de bizarre vormen te lopen. De kinderen hebben de grootste lol en klimmen en klauteren wat af.

klik op de foto voor vergroting klik op de foto voor vergroting
klik op de foto voor vergroting

We blijven ongeveer een uurtje en rijden dan via een dirtroad naar de ingang van de trailhead van de Little Wild Horse Canyon Trail. Deze trail naar/door een smalle slotcanyon stond beschreven op de website van Henriette en Hans, en leek ons wel leuk om te doen. We registreren ons bij de ingang van de trail en gaan dan op weg. Na 10/15 minuten lopen, komen we bij een versperring van rotsblokken. Hier klimmen we omhoog (gelukkig stond dat in de beschrijving ander hadden we dat nooit geweten) en lopen via het pad verder de canyon in. De canyon wordt steeds smaller en smaller. Op sommige plaatsen kun je zelfs je voeten niet naast elkaar neerzetten. We vinden het allemaal een superleuke wandeling! Aan het eind van de canyon keren we weer om en lopen via dezelfde weg terug naar de auto. We hebben bijelkaar 6 km gelopen.

We stappen weer in onze auto en rijden verder naar Hanksville. Hier tanken we bij het plaatselijke tankstation ,‘Hollow Mountain’,waarvan de winkel in de berg is gebouwd. Naast het tankstation zit een restaurant/snackbar waar we wat gaan eten. Het ziet er binnen eenvoudig maar schoon uit, en onze lunch smaakt prima.

klik op de foto voor vergroting klik op de foto voor vergroting

Na de lunch stappen we weer in de auto om naar Torrey te rijden. Bij de Fremont waterval vlak naast de weg stoppen we even. Het valt ons op dat er in de bomen die we onderweg tegenkomen honderden "zakjes" van een soort dichtgeweven web met daarin allemaal larven/rupsen zitten. Het ziet er heel vreemd uit.

We rijden door Capitol Reef NP naar Torrey, waar we inchecken bij het Austin’s Chuckwagon Motel. We laden onze koffers uit en Michelle, Mathijs en Laurens duiken meteen het zwembad in. Lilianne en Erik blijven bij hen, terwijl Jerry, Joshua en ik weer in de auto stappen om naar Capitol Reef NP te rijden. Hier nemen we de scenic drive en rijden we door Fruita, de plek waar de eerste Mormoonse kolonisten zich lang geleden hebben gevestigd, en waar ze zich voornamelijk bezighielden met de landbouw en fruitteelt. Ook hier zijn de uitzichten weer schitterend! Nadat we de scenic drive hebben gereden slaan we rechtsaf om naar de ingang van de Hickman Bridge Trail te rijden. Onderweg stoppen we heel even bij het oude schoolgebouwtje waar de Mormoonse kinderen aan het begin van de 20e eeuw naar school gingen. Als we door de ramen kijken, zien we zelfs de originele inrichting nog staan! We parkeren onze auto bij het begin van de Hickman Bridge Trail en lopen met z’n drietjes omhoog. We moeten 120 meter klimmen en dat voelen we! (vooral ik ;) ). Als we aan het begin van de smalle canyon aankomen, vinden Jerry en ik dat het toch wel erg snel donker begint te worden nu. Vooral Joshua wil heel graag naar de Hickman Bridge, maar we besluiten terug te lopen. Het laatste wat we willen, is hier in het donker lopen!

We komen rond 20:15 weer bij onze auto aan, en rijden terug naar het hotel in Torrey. Lilianne en Erik hebben inmiddels al een tafel voor ons allemaal gereserveerd bij Cafe Diablo in Torrey. Het eten wat we bestellen wordt op een geweldige manier gepresenteerd, het zijn stuk voor stuk kunstwerkjes! Het smaakt allemaal weer hartstikke goed. Als we weer bij het hotel aankomen is het inmiddels al 23:30. We duiken allemaal meteen ons bedje in.

Foto's

Temperatuur van vandaag: 28°C, zonnig en warm
Totale afstand van vandaag: 156 mijl/250 km
Getankt: 10 gl ($3.79/gl)