8 mei: Springdale





Vanmorgen zijn we om 08:00 uur opgestaan. Ik voel me bij het opstaan een klein beetje misselijk en hoop dat ik niet, zoals Erik, ziek ga worden. Nadat we gewassen en aangekleed zijn, hebben we op de kamer ontbeten. We laten de auto vandaag staan want er is een goed shuttlesysteem hier. We stappen om 09:30 op de bus bij de bushalte voor ons hotel. Deze brengt ons naar het visitor center van Zion NP. Hier nemen we vervolgens de bus die de canyon inrijdt. Sinds de 90er jaren mag je niet meer met je eigen auto de canyon in omdat er enorme opstoppingen ontstonden. De bussen komen om de 5/6 minuten dus je hoeft nooit lang te wachten, prima geregeld!

klik op de foto voor vergroting

klik op de foto voor vergrotingklik op de foto voor vergroting

We stappen uit bij de eerste stop, het museum. Hier bekijken we de 20 minuten durende informatiefilm over Zion. Onze volgende stop is bij de Zion Lodge. Hier lopen we de Emeralds Pools Trail. Het is vandaag heerlijk zonnig en we genieten van de wandeling. Zion is een erg mooi park, vooral vanwege de combinatie van groen, water en majestueuze rotsen. Bij de lower pool zijn kleine, smalle watervalletjes te zien die van de rotsen afkomen. Jerry, Erik en de kinderen besluiten ook naar de middle en upper pool te lopen. Lilianne en ik lopen echter weer naar beneden. Op het terras van Zion Lodge wachten we in het zonnetje tot de anderen weer terug zijn.

klik op de foto voor vergroting

Na een uurtje zijn onze mannen en kinderen er weer, en eten we op het terras onze lunch. We stappen weer op de bus en laten ons naar de laatste stop, Temple of Sinawawa, brengen. Hier willen we graag de 3,2 km lange Riverside Walk Trail gaan lopen. Deze trail loopt parallel aan de Virgin River en eindigt bij The Narrows. Als we op weg zijn voel ik me opeens erg misselijk worden. Ik wil niemand ophouden, dus ik vraag Jerry om de sleutel van onze hotelkamer. Ik neem de shuttle terug naar het hotel en de rest maakt de wandeling af. Het water is veel te hoog om The Narrows in te kunnen lopen, dus dat feest gaat vandaag niet door. Ze nemen vervolgens de bus naar Weeping Rock om daar de gelijknamige Weeping Rock Trail te doen. Als ze om 18:15 weer bij het hotel aankomen, word ik net wakker. Gelukkig voel ik me al veel beter inmiddels. Even was ik bang dat ik de laatste dagen van onze vakantie wel op mijn buik kon schrijven, maar dat valt dus mee. De kinderen gaan allemaal zwemmen. Jerry en ik stappen in de auto om naar het spookstadje Grafton te rijden dat maar 10 minuten van Springdale vandaan ligt. Op deze plek zijn de eerste Mormoonse kolonisten in 1859 neergestreken en er staan nog wat huisjes, een (gerenoveerd) kerkje en er is een oude begraafplaats. Het stelt allemaal niet zoveel voor, maar de historie maakt het plekje toch wel bijzonder, vinden wij. We lopen hier even rond en rijden dan weer terug.

klik op de foto voor vergroting klik op de foto voor vergroting


Lilianne heeft inmiddels een tafel voor ons allemaal gereserveerd bij het restaurant The Spotted Dog. Dit restaurant staat erg goed bekend dus we zijn wel benieuwd. Als we bij het restaurant aankomen, zien we dat het wat chiquer is dan het gemiddelde Amerikaanse restaurant en ook de porties zijn van een ‘normaal’ formaat. Het eten wat we voorgeschoteld krijgen is inderdaad ontzettend goed bereid en erg lekker! Nadat we uitgesmuld zijn rijden we terug naar ons hotel waar we nog even nakletsen op het terrasje bij de kamer van Lilianne en Erik. Om 23:00 houden we het voor gezien voor vandaag. Morgen gaan we op weg naar onze laatste bestemming van deze vakantie; Las Vegas!


Foto's


Temperatuur van vandaag: 28°C, zonnig
Totale afstand van vandaag: -
Getankt: -