26 april: Düsseldorf - Las Vegas

Vanmorgen ging om 5:30 de wekker al af. Binnen een half uur stonden we allemaal, gedoucht en wel, in de lobby van het hotel. Nu maar hopen dat het de hele vakantie zo lekker gesmeerd gaat! Nadat we alle koffers in de auto hebben geladen, rijden we naar Q-Park & Travel waar we onze auto's parkeren voor de komende weken. De afhandeling verloopt allemaal vrij vlot. De shuttlebusjes rijden af en aan, dus binnen no-time staan we op de luchthaven van Düsseldorf. Ook bij de incheckbalies van Delta staan geen wachtrijen. Na de gebruikelijke vragen van de beveiligingsambtenaar kunnen we meteen gaan inchecken. Bij security staan geen noemenswaardige rijen, dus ook hier zijn we vlot doorheen. Omdat we nog meer dan voldoende tijd hebben voordat ons vliegtuig vertrekt, besluiten we eerst te gaan ontbijten. We kiezen allemaal iets te eten en gaan vervolgens aan een tafeltje zitten dichtbij onze vertrekgate, zodat we goed in de gaten kunnen houden wanneer er geboard kan gaan worden. 3 kwartier voor vertrek krijgen we het teken dat we kunnen gaan boarden. We zitten allemaal 2-aan-2 achterelkaar bij het raam. De plaatsen heb ik vantevoren online vastgelegd, zodat we zeker wisten dat we met zijn achten bijelkaar zouden zitten. Het vliegtuig vertrekt 10 minuutjes later dan gepland. Onderweg vermaken we ons allemaal 9 uur prima met film kijken, lezen, gamen en kleine dutjes doen. De verzorging van Delta is prima!

klik op de fotoklik op de foto

We landen 3 kwartier vroeger op Atlanta dan gepland. Hier staan helaas wel hele lange rijen voor immigrations. We gaan ervanuit dat we wel een tijdje in de rij zullen moeten staan, maar het valt gelukkig allemaal wel mee. We zijn er sneller door dan we verwacht hadden. In Atlanta moeten we eerst onze koffers van de loopband nemen, om ze vervolgens weer af te geven. Ook moeten we van terminal wisselen dus we nemen het treintje naar de andere terminal. Als we bij onze terminal aankomen, zien we dat er behalve wat winkeltjes, ook een foodcourt in de terminal is. Dit principe zie je vaak in de VS. In het midden van de ruimte staan allemaal tafeltjes en stoeltjes en daaromheen zie je allemaal verschillende restaurantjes. In dit geval is er zelfs heel veel keus! Je kunt o.a. kiezen uit pizza's en andere Italiaanse gerechten, Chinees, Mexicaanse gerechten zoals wraps, Amerikaanse hamburgers en hotdogs, belegde broodjes etc, etc. We maken allemaal onze keuze en eten onze maaltijden dan gezamenlijk aan één grote tafel. Als we klaar zijn, lopen we naar onze gate waar de kinderen middels de stopcontacten hun Nintende DS kunnen opladen. We eten allemaal nog een ijsje bij Ben & Jerry's en kunnen daarna alweer gaan boarden voor onze vlucht naar Las Vegas. Ook hier verloopt het allemaal lekker gesmeerd. We vertrekken op tijd voor onze ruim 4 uur durende vlucht. We merken toch wel dat we nu allemaal wat vermoeid beginnen te raken. De kinderen slapen bijna gedurende de hele vlucht. Om 18:30 landen we op het vliegveld van Las Vegas. In de aankomsthallen kun je hier meteen gebruik maken van de vele gokmachines die er staan. Het blijft toch altijd een grappig gezicht! Op het vliegveld is het vrij rustig. Wel valt het ons op dat er veel Nederlands wordt gesproken. Veel Nederlanders hebben blijkbaar gebruik gemaakt van de extra lange meivakantie dit jaar. Als we bij de loopband aankomen, zien we onze koffers al voorbijgaan. Gelukkig missen we geen bagage! Het verloopt allemaal zo 'smooth' vandaag! We nemen de shuttle naar het gebouw waar alle autoverhuurders bijelkaar zitten. Zelfs hier staan geen rijen! Hoe is het mogelijk; dat hebben we wel eens anders meegemaakt! We maken onze papieren in orde en lopen dan naar de parkeergarage waar we uit een rij met SUV's mogen kiezen. We besluiten allebei een Nissan X-terra te nemen. Lilianne, Erik en hun kinderen een zwarte, en wij een knalgele. Volgens Lilianne moet het een makkie zijn om ons te volgen deze vakantie, zo geel is onze auto! We rijden richting ons hotel in Henderson, maar stoppen onderweg eerst even bij een Wal*Mart Supercenter om wat spullen zoals koelboxen, water, ijs, fruit etc. in te slaan. Dan hoeven we dat morgenvroeg niet meer te doen. Als we even later bij ons hotel, Wingate by Wyndham aankomen zijn we allemaal bekaf. We checken in en gaan onze kamers bekijken. Deze zijn erg mooi en ruim! Ondanks het feit dat ze zo moe zijn, besluiten de kinderen toch nog even te gaan zwemmen en bubbelen. Om 23:00 vinden we dat het wel genoeg is geweest voor vandaag. We zijn inmiddels ruim 26 uur wakker. Morgen rijden we van Henderson naar Sedona.