7 mei: Bryce Canyon - Springdale

De route van vandaag:

Grotere kaart weergeven

Helaas is Erik vandaag nog steeds ziek. Hij heeft een flinke buikgriep en verhoging. Onze gezinnen zullen vandaag dus weer apart van elkaar op weg gaan. Wij vertrekken om 09:00 naar het restaurant bij het Foster’s Motel vlakbij Bryce. Wij hebben hier vorig jaar ook ontbeten en vonden dat wel voor herhaling vatbaar. De sfeer is er typisch Amerikaans en we krijgen er een erg goed ontbijt voor slechts $24! Na het ontbijt rijden we naar Bryce Canyon. We hebben Bryce Canyon vorig jaar al goed bekeken, dus we beperken ons tot de uitzichten bij Bryce Point en Sunrise Point. Wat zijn de oranje/roze hoodoo’s toch mooi! Bij Sunrise Point lopen Jerry en Michelle de Queens Garden Trail. Joshua heeft geen zin om de afdaling te maken, dus ik blijf samen met hem boven. We snuffelen wat in de General Store van de Bryce Canyon Lodge en lopen wat rond.

klik op de foto voor vergroting klik op de foto voor vergroting

Na ruim een uur komen Jerry en Michelle terug en rijden we naar het tankstation bij de ingang van het park om te tanken. In de winkel kopen we nog wat brood, fruit en drinken voor de lunch. Als we de auto instappen begint het flink te regenen en te hagelen. We verlaten het park en zien dat we het mooie weer tegemoet gaan. We stoppen een paar keer langs de weg bij Red Canyon om foto’s te maken van de prachtig rood gekleurde hoodoo’s. Op route 89 stoppen we bij een rest area om te lunchen. Intussen schijnt de zon weer volop en schiet de temperatuur weer omhoog.

We rijden via route 9 Zion NP binnen. De route door het park is schitterend! Zelfs het asfalt van de weg is rood, zodat het beter bij de rotsen past. Vlak voor de tunnel stoppen we om de Canyon Overlook Trail te gaan lopen. Deze wandeling hebben we vorig jaar ook gemaakt, maar toen was het weer veel slechter. Nu lopen we lekker in de zon. De trail is heel leuk om te doen.

klik op de foto voor vergroting

Na de wandeling rijden we verder naar Springdale waar we 2 nachten zullen slapen in de Desert Pearl Inn. We checken in en lopen naar het winkeltje naast het hotel om koffie te halen voor ons en een smoothie voor de kinderen. Als we weer buiten komen, zien we de auto van Erik en Lilianne staan. Ze hebben vandaag een aangepast programma gedaan omdat Erik zich zo beroerd voelde. Inmiddels is hij weer aardig aan het opknappen. We lopen naar onze kamers en komen tot de ontdekking dat de kamers net zo mooi zijn als we op het internet hadden gezien. De inrichting is heel smaakvol en de kamers zijn heel erg ruim. Wat een prachtig hotel is dit! De kinderen trekken natuurlijk meteen hun badkleding aan en duiken het zwembad in.

klik op de foto voor vergroting klik op de foto voor vergroting

Wij gaan bij Lilianne en Erik op het terrasje zitten waar we lekker bijkletsen terwijl we de kinderen in de gaten kunnen houden. Ik probeer ondertussen de foto’s van mijn vorige 2 reisverslagen te uploaden. Gisteren ging dat niet omdat de server van mijn websites plat lag. Gelukkig gaat het nu wel. We besluiten om bij Oscar’s cafe wat te gaan eten. Lilianne maakt de reservering voor vanavond. Om 20:00 rijden we naar het restaurant. Het is er erg gezellig. We gaan buiten op het terras zitten onder een afdak maar na een tijdje begint het flink te regenen en te waaien en het koelt flink af. Men zet de heaters voor ons aan waardoor het weer behaaglijk wordt. Ook hier eten we weer erg lekker. Na het eten rijden we weer terug naar ons hotel. Jerry en ik werken aan onze verslagen en doen wat wasjes in de wasserette. De kinderen kijken nog even TV en vallen dan als een blok in slaap. Het is inmiddels bijna 24:00 dus wij gaan zometeen ook slapen. Morgen gaan we Zion NP verkennen.

Foto's

Temperatuur van vandaag: 9°C in Bryce (regen) en 27°C in Zion (zonnig)
Totale afstand van vandaag: 87 mijl/130 km
Getankt: 16 gl ($3.80/gl)